Ga naar de inhoud
Woonconsulent

Welke uitdaging hebben wij voor je?

Heb jij die gave om van een (on)tevreden huurder een ware ambassadeur te maken? Ga jij de uitdaging aan en zet jij alles op alles om de leefbaarheid in onze wijken te verbeteren? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe woonconsulent.

Het welzijn van onze huurders is belangrijk voor ons. Dat is waar ons team van circa 100 medewerkers zich dagelijks voor inzet. Dankzij jou hebben onze huurders het woonplezier dat zij verdienen. Als Woonconsulent ga jij doeltreffende leefbaarheidsinitiatieven ontplooien en daarmee creëer jij een prettige en veilige leefomgeving voor onze huurders. Je doet dit niet alleen maar samen met de huurders, belanghebbende partijen en andere interne en externe betrokkenen. Jullie zetten (projectmatige) activiteiten op om de leefbaarheid en het woonplezier voor onze huurders te vergroten. Ben jij sterk in het opbouwen en onderhouden van relaties en weet je onze huurders en partners in beweging te krijgen? Vertel dan ons jouw verhaal.

“Wat echt het belangrijkste is in jouw functie? Onze huurders en partners kennen, weten hoe ze denken en werken, weten wat ze willen en kunnen.“

 

Wat ga je doen?

Een prettige woonomgeving, wie wil dat nu niet? Hoe dankbaar is jouw werk als jij eraan kan bijdragen dat een wijk een fijne buurt is om in te wonen? Dat is wat je graag wil bieden, werk wat er echt toe doet. Als woonconsulent kan dat. Jij wordt namelijk een belangrijke schakel in het creëren van leefgenot van onze huurders. Het mooie van jouw werk is dat jij de verbindende factor bent tussen de wijk, de huurders en verschillende belanghebbende instanties. Dagelijks ben jij in contact met onze huurders of die instanties. Je neemt deel aan de overleggen met de bewonerscommissies samen met de huurders en andere betrokken instellingen (zoals politie, gemeenten, hulpverlenende instanties) om de woonsituatie en leefbaarheid in onze wijken te verbeteren. Dat is geen gemakkelijk taak. Je krijgt namelijk ook te maken met overlastsituaties, met ontruimingen of ontoelaatbaar gedrag. Echter met jouw ervaring kun jij elke situatie wel aan.  

“Als Woonconsulent ga jij doeltreffende leefbaarheidsinitiatieven ontplooien en daarmee creëer jij een prettige en veilige leefomgeving voor onze huurders.”

 

In het kort…

 

  • Als Woonconsulent weet jij als geen ander hoe je onze huurders en andere betrokkenen in elke situatie kunt informeren, ondersteunen en adviseren;
  • Je initieert bewonersparticipatie en voert actief overleg met bewonerscommissies. Samen met de huurders en andere betrokken instanties zet je (projectmatige) activiteiten op om de leefbaarheid en het woonplezier in onze wijken te vergroten;
  • Je neemt deel aan overlegstructuren met belanghebbende instellingen zoals politie, gemeenten en hulpverlenende instanties;
  • Je blijft op de hoogte van de ontwikkelingen inzake bewonersparticipatie en wijkbeheer, signaleert kansen, doet verbetervoorstellen op dit gebied en vertaalt jouw voorstellen naar beleid en procedures.

 

Wie ben jij?

Wij zijn op zoek naar een communicatief sterk en sociaal persoon en sociaal persoon, die het initiatief durft te pakken. Als woonconsulent weet jij je goed in de huurder te verplaatsen en ze op een representatieve manier te woord te staan. Wat voor jou een kleinigheidje lijkt, kan voor de huurder een grote uitdaging zijn. Jij begrijpt dat als geen ander. Om in deze functie succesvol te zijn, heb jij minimaal hbo werk- en denkniveau. Je hebt al enige jaren werkervaring in de woningcorporatiewereld of in een soortelijke functie en je hebt ervaring met het ontwikkelen van leefbaarheid en bewonersparticipatie. Herken jij jezelf in deze omschrijving? Dan hebben wij een mooi aanbod voor jou.

 

Wat bieden wij jou?

  • Bij een 36-urige werkweek ligt het bruto maandsalaris tussen €3.748,- en €4.727,- (schaal H volgens de CAO Woondiensten), maar dit kan, afhankelijk van ervaring, oplopen tot tussen €4.088,- en €5.376,- (schaal I).
  • Jaarlijks volgt in december een eindejaarsuitkering van 2%;
  • Een jaarcontract met de intentie om een langdurige samenwerking aan te gaan;
  • Goede pensioenregeling;
  • Veel aandacht voor leren en ontwikkelen met een individueel loopbaan ontwikkelbudget;
  • Aandacht voor jouw vitaliteit;
  • Goede reiskostenvergoeding;
  • Telefoon en laptop;
  • Een actieve personeelsvereniging.  

 

Over Woonpartners Midden-Holland

Woonpartners Midden-Holland is een middelgrote woningcorporatie met woningbezit in de gemeenten Alphen aan den Rijn, Gouda, Waddinxveen en Zuidplas. De organisatie is volop in ontwikkeling! We hebben in 2022 een nieuw ondernemingsplan vastgesteld. Transparantie, eigenaarschap en probleemoplossend vermogen vinden we belangrijk. Ons inrichtingsplan is afgerond, we werken nu vanuit drie afdelingen (wonen, vastgoed en bedrijfsvoering). In de komende periode ontwikkelen wij ons verder als moderne, lerende organisatie waarin we vanuit vertrouwen samenwerken voor onze klanten.

Klik hier voor een kort filmpje over het nieuwe ondernemingsplan van Woonpartners Midden-Holland.

 

Hoe kun je reageren?

Ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit om op deze vacature te reageren. Neem contact op met Roy Brugmans, bel naar  088-555 09 32 of mail naar vacature@woonpartners-mh.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.