Ga naar de inhoud
Ik huur

U huurt een woning van Woonpartners Midden-Holland. Regel hier zaken rondom uw huis, uw contract en de huur.

Reparatie en onderhoud

Soms kan er wel eens iets stuk gaan in de woning. Kleine reparaties voert u zelf uit, of laat u door ons uitvoeren. Met een Serviceplusabonnement (€4,50 per maand) rekenen wij voor deze kleine reparaties geen aanvullende kosten. Via het huurdersportaal kunt u een reparatieverzoek bij ons melden. Spoed? Wij zijn telefonisch 24/7 bereikbaar.

 

Huur betalen

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw huur te betalen: automatische incasso, iDEAL of een periodieke overschrijving. Direct de huur betalen? Log in op het huurdersportaal. 

 

Huurcontract wijzigen

Als er iets gewijzigd is in uw persoonlijke situatie, kan het nodig zijn om uw huurcontract te wijzigen. Bekijk de opties in het huurdersportaal.

 

Huur opzeggen

U gaat verhuizen. Natuurlijk zegt u dan de huur van uw huidige woning op. Wij houden een opzegtermijn van minimaal één (1) maand aan. De opzegtermijn gaat in op de werkdag dat wij uw huuropzegging ontvangen. Zeg eenvoudig de huur op via het huurdersportaal.

 

Veelgestelde vragen

(Opstal)schade aan de woning die ontstaat door onvoorziene omstandigheden of overmacht (zoals bijvoorbeeld storm of brand) komt voor rekening van Woonpartners Midden-Holland. Wij hebben daarvoor een verzekering afgesloten. Vul het schadeformulier in. Om het formulier in te vullen heeft u een Mijn Woonpartners account nodig.

Inboedel
Voor de inboedel moet u zelf de schade bij uw verzekering melden. De verzekering van Woonpartners dekt geen water-, rook- en andere schade aan de inboedel die het gevolg is van onvoorziene gebeurtenissen, zoals storm, brand, of ernstige onvoorziene lekkage. Dergelijke schade wordt dus nooit door Woonpartners Midden-Holland vergoed. U moet daarvoor zelf een inboedelverzekering afsluiten.

Om de kwaliteit van de schoonmaakdienst in uw woongebouw te bewaken gebruiken wij TranspaClean. U kunt uw ervaring via de website of app doorgeven. Wij horen graag uw ervaringen over de schoonmaakdienst. Meer uitleg? Bekijk deze pagina.

Bij de jaarlijkse huurverhoging en afrekening servicekosten informeren wij u over de stookkosten. Het verschil tussen het voorschot en de werkelijke kosten is dan bekend. U krijgt hierover elk jaar een persoonlijk bericht.

Woonpartners heeft een vast contract voor 3 jaar, dat loopt van 1-1-2020 t/m 31-12-2022. 

Zodra er nieuwe contracten worden afgesloten, weten wij meer over de nieuwe tarieven. Wij doen er alles aan onze huurders daar zo goed mogelijk over te informeren.

Voor volgend jaar zullen andere tarieven gelden, die nu echter nog niet bekend zijn. Het voorschot bestaat namelijk naast het individuele verbruik van de huurder uit een percentage energieheffingen en -belastingen waar Woonpartners geen invloed op heeft.

Woonpartners heeft als een van de speerpunten in haar beleid het goed isoleren van de woningen. Dit valt onder groot onderhoud en wordt per complex aangepakt. Zodra de planning voor een complex woningen is gemaakt, worden de huurders geïnformeerd.