Ga naar de inhoud

Zoals u wellicht al hebt vernomen zal het TF signaal worden beëindigd.

Wat betekent dit voor u als huurder? Moet u of Woonpartners in actie komen en welke actie is nodig? Graag informeren wij u hierover.

Haalt u uw warm water uit een elektrische boiler? Dan moet u misschien stappen ondernemen. Het kan zijn dat uw boiler het water ’s nachts opwarmt als stroom het goedkoopst is. Een Toonfrequent signaal (TF-signaal) geeft de boiler een seintje dat het water opgewarmd mag worden én in de ochtend dat de boiler moet stoppen met opwarmen. Vanaf 1 juli 2021 stopt het TF-signaal voor boilers.

Wanneer u als huurder het hoog/lage tarief wilt behouden dan kunt u kosteloos een slimme meter aanvragen bij Stedin

 

Als u het stappenplan volgt via Stedin, kunt u controleren of de boiler nog steeds aan wordt gezet en niets hoeft te doen.

De boilers van Woonpartners in de flats, zijn voorzien van een tijdklok die automatisch aan wordt geschakeld.

Heeft u een tijdklokje in de meterkast zitten dan blijft de boiler aangeschakeld en hoeft u niets te doen. Maar zit er alleen een rood en groen knopje in de meterkast dan zal dit moeten worden aangepast anders moet u iedere dag deze knop inschakelen
om de boiler aan te zetten.

  • Is de boiler van energie lease, neemt u dan contact met energie lease op en vraag om een tijdklokje.
  • Is de boiler van Woonpartners, neemt u dan contact op met Woonpartners en vraag ook om een tijdklokje.

Huurders van de Kerkweg west en de Henegouwerweg die boilers hebben hangen van Energie lease, zullen deze zelf moeten in gaan schakelen. Eneco schrijft zelf de klanten aan die een boiler huren en gaan informatie geven en schakelaars, of tijdklokken plaatsen.

De boiler kan op die manier ingeschakeld worden.