Geplaatst op

Elk jaar in februari vragen wij bij de Belastingdienst inkomensgegevens op. Dit is nodig om de jaarlijkse huurverhoging eerlijk te kunnen berekenen. Uw privacy staat hierbij altijd voorop. We krijgen geen exacte bedragen te zien, alleen een code die aangeeft in welke inkomensgroep u valt.

Waarom doen we dit?
Betaalbaar wonen is een belangrijk doel. De overheid bepaalt dat de huurverhoging deels afhangt van het inkomen. Zo blijven sociale huurwoningen beschikbaar voor mensen die ze het hardst nodig hebben. We begrijpen dat dit vragen kan oproepen, en daarom informeren we u hier graag over.

Een brief van de Belastingdienst ontvangen?
De Belastingdienst stuurt soms een brief als uw inkomensgegevens zijn opgevraagd. Dit kan verwarrend zijn. Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met de Belastingdienst. Zij kunnen uitleggen wat de gegevens betekenen en waarom u deze brief heeft gekregen.

Wanneer hoort u meer over de huurverhoging?
Voordat de huurverhoging ingaat, ontvangt u van ons een brief met alle belangrijke informatie. We begrijpen dat u graag wilt weten waar u aan toe bent. Zodra wij meer weten, laten we het u zo snel mogelijk weten.

Vragen over huurverhoging of toeslagen?
Wilt u weten of u huurtoeslag kunt krijgen? Of heeft u andere vragen over uw huur? De huurkrantstaat vol nuttige informatie en is te vinden op onze website.

Komt u er niet uit of heeft u liever persoonlijk contact? Wij staan voor u klaar. Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag!

Deel dit nieuws

Overig nieuws

Brand in woning van Woonpartners Midden-Holland aan de Babsloot in Boskoop

Waddinxveen - Op de late avond van 10 november is Woonpartners Midden-Holland door de brandweer geïnformeerd over een brand aan de Babsloot in Boskoop. De brandweer schaalde op naar een middelgrote brand. De brand is ontstaan in de meterkast. De brandweer had de situatie snel onder controle. Er zijn geen gewonden gevallen en de situatie is inmiddels veilig. Alle bewoners van het pand en de omliggende woningen konden na het incident weer terugkeren naar hun woning. De bewoner van de woning waar de brand is ontstaan kon die nacht niet in de woning overnachten. Voor de nacht is opvang geregeld. De schade zal met spoed worden opgenomen door Woonpartners Midden-Holland. Wij wensen de bewoners veel sterkte na deze schrik. Bij hulp of advies over deze brand kan contact worden opgenomen met het klant contact centrum via 0182 646464.
Lees meer

Mijn Woonpartners is live! Regel uw woonzaken makkelijk online

Goed nieuws! Vanaf vandaag kunnen huurders van Woonpartners Midden-Holland gebruikmaken van Mijn Woonpartners, het nieuwe online portaal waar u uw woonzaken eenvoudig zelf kunt regelen. Met Mijn Woonpartners heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot uw persoonlijke gegevens en alles rondom uw woning.
Lees meer

Wijkactie groot succes!

Op 1 oktober was het weer tijd voor de wijkactie en kon iedereen zijn overbodige spullen kwijt in de containers van Cyclus. Deze keer stonden de containers in de Kruiden- en Veldenbuurt in Nieuwerkerk aan den IJssel. Veel bewoners kwamen al snel af en aan met karren vol spullen. Zij werden geholpen door onze collega’s van Wijkaanpak en Ondersteunende Diensten. En dat is precies de bedoeling van de wijkactie: samen de buurt schoon, netjes en veilig houden. Geen oude banken meer in de hal of dozen onder de trap, maar een frisse, opgeruimde entree. Extra fijn was het dat de zon scheen en er een vrolijke barista was die verse koffie schonk. Bewoners gingen in gesprek met Woonpartners, de gemeente, politie, Buurtbemiddeling, Coen Hagendoorn Bouwgroep, Bizon Kringloop en afvalverwerker Cyclus. De gemeente is enthousiast en wil deze actie ook in andere wijken organiseren. Zelfs de pers kwam een kijkje nemen. Allemaal positieve aandacht voor een initiatief waar we met elkaar trots op mogen zijn. We kijken nu al uit naar een volgende wijkactie. Doet u ook mee als we in uw wijk zijn?
Lees meer