Stappenplan klachten
Stap 1: Laat het ons weten via dit contactformulier
We horen graag waar u niet tevreden over bent. Laat ons weten met wie u contact heeft gehad en wat er precies speelde. We gaan graag samen met u en de betrokken medewerker op zoek naar een passende oplossing. Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kunt u een klacht indienen.
Stap 2: Dien uw klacht in via ons klachtenformulier
Als u nog steeds niet tevreden bent, kunt u een officiële klacht indienen. Vul ons online klachtenformulier in, en we gaan er meteen mee aan de slag.
Goed om te weten:
U ontvangt dezelfde dag een ontvangstbevestiging per e-mail.
We reageren binnen 10 werkdagen op uw klacht. Mocht het iets langer duren, dan informeren we u hierover.
Stap 3: Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland (KCWZH)
Als uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost door ons, kunt u terecht bij de onafhankelijke Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland (KCWZH). De KCWZH helpt bij het oplossen van geschillen tussen bewoners en Woonpartners Midden-Holland.
Meer informatie over de KCWZH en hun reglement vindt u hieronder:
Stap 4: De Huurcommissie
U kunt ook een klacht over Woonpartners Midden-Holland aan de Huurcommissie voorleggen. Wanneer de KCWZH de klacht niet naar tevredenheid afhandelt, of niet binnen een redelijke tijd, kunt u een klacht indienen bij de Huurcommissie. U kunt ook direct terecht bij de Huurcommissie als u het niet eens kan worden met Woonpartners Midden-Holland over bijvoorbeeld de huurprijs, onderhoud of servicekosten of overlastzaken.
Meer informatie over de Huurcommissie vindt u hier.
Reparatie, overlast of bezwaar melden
Een reparatie, overlast of bezwaar zien wij niet als klacht. Deze zaken meldt u zo:
Is er iets kapot in uw woning en wilt u dat laten repareren? Ga dan naar Reparatie melden.
Heeft u een klacht over uw buren en lukt het niet om dit zelf op te lossen? Ga dan naar Overlast melden.
Bent u het niet eens met de hoogte van uw huur en wilt u bezwaar maken? Ga dan naar Huurprijs aanpassen.
Klacht of compliment geven
We horen uw mening graag. Het helpt ons om dingen beter te doen.
Bij een klacht zoeken we samen een oplossing.
Als we samen geen oplossing vinden, wat dan?
Heeft u een klacht bij ons gemeld? En bent u niet tevreden met ons antwoord of onze aanpak?
Dan kunt u uw klacht laten beoordelen door een andere organisatie.
Hier kunt u naar toe voor advies:
De regionale Klachtencommissie Woningcorporaties: als u een klacht heeft over de aanpak van Woonpartners Midden-Holland;
De Huurcommissie: als we het niet eens worden over het onderhoud, de huur of de servicekosten;
De Bezwaarschriftencommissie gemeente Zaandam: als u het niet eens bent met een besluit van de urgentiecommissie.