Ga naar de inhoud
Huur betalen

U huurt een woning van Woonpartners Midden-Holland. Natuurlijk betaalt u dan ook maandelijks de huur. 

Er zijn verschillende opties om de huur te betalen. Direct een bedrag voldoen kan via het huurdersportaal. Een toelichting op de overige mogelijkheden leest u hieronder. Lukt het (door persoonlijke omstandigheden) niet de huur deze maand te betalen? Vraag een betalingsregeling aan. Zijn er andere omstandigheden waardoor u mogelijk in de problemen komt? Neem tijdig contact met ons op om uw opties te bespreken.

 

Automatische incasso

Handig, met een automatische incasso heeft u geen omkijken naar de huurbetaling. Netjes iedere maand op de eerste werkdag schrijven wij de huur af. Wilt u hier gebruik van maken? Regel dit eenvoudig in 'Mijn Woonpartners'.

 

Via iDEAL betaalverzoek

U kunt er ook voor kiezen om maandelijks de huurbetaling via een iDEAL betaalverzoek te voldoen. Bij ontvangst van digitale post kunt u gelijk via iDEAL betalen door op de link in de mail te klikken. Bij post op papier moet u voor iDEAL eerst hier de PTX-code invoeren die op de voorpagina van uw brief staat. 

 

Periodieke overschrijving

Automatisch betalen kan ook via een periodieke overschrijving. Dat regelt u zelf via uw bank of via internetbankieren. Let op: bij een verandering in het huurbedrag dient u zelf de overschrijving aan te passen. Bij een automatische incasso regelen wij dit voor u.

 

Veelgestelde vragen

In 'Mijn Woonpartners' kunt u de betaalwijze aanpassen naar automatische incasso. Past u de betaalwijze aan vóór de 18e van de maand, dan wordt de huur over het algemeen de eerstvolgende maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Past u de betaalwijze aan na de 18e, dan start de automatische incasso een maand later.

In Mijn Woonpartners onder Huursamenstelling kunt u zien waar uw huur uit bestaat.