Ga naar de inhoud
Consulent Huurincasso

Welke uitdaging hebben wij voor je?

Ben jij op zoek naar een uitdaging waarin jij écht het verschil kunt maken voor de huurder? Ben jij bekend met huurincasso, ervaren in het omgaan met betalingsachterstanden en het oplossen van huurincasso-uitdagingen? Dan zoeken wij jou! Voor onze organisatie zoeken wij een Consulent Huurincasso die voor onze huurders door het vuur gaat.

Wij zoeken een daadkrachtige en empathische consulent. In jouw rol ben jij een belangrijke schakel. Jij beheert namelijk de huurportefeuille, bewaakt betalingsachterstanden, voert incassogesprekken met huurders en zorgt voor passende betalingsregelingen. Met jouw aanpak breng jij financiële rust voor de huurders. Je krijgt de vrijheid om het initiatief te nemen en je eigen processen te ontwikkelen om de huurders te ondersteunen. Wij zoeken een verbinder. Een persoon die stevig in zijn schoenen staat, vooruitdenkt, oplossingen ziet en doorpakt. Je krijgt de kans om direct impact te maken door huurders te helpen hun financiële situatie op orde te krijgen en te houden. Je signaleert en analyseert de financiële risico’s en zoekt naar passende oplossingen bij betalingsachterstanden. Met jouw aanpak zorg je ervoor dat huurachterstanden en andere financiële problemen geen kans krijgen.

Verder onderhoud je contact met externe partijen, zoals budgetcoaches en schuldhulpverlening. Je draagt bij aan de optimalisatie van het incassoproces en de ontwikkeling van beleid op het gebied van huurincasso. Bovendien verwerk en registreer jij de gegevens feilloos in het systeem.

Klaar om deze uitdaging aan te gaan? Vertel ons jouw aanpak!

 

Wat ga je doen?

  • Je beheert moeiteloos de huurbetalingen en -achterstanden: als de huur niet op tijd binnenkomt, ben jij er als de kippen bij; 
  • Je neemt direct actie bij huurachterstanden. Je wacht niet af, maar zoekt actief contact met de huurder om een oplossing te zoeken en mogelijke zorgen te bespreken; 
  • Je voorkomt altijd ontruimingen. Je werkt samen met netwerkpartners en creëert waterdichte betaalregelingen; 
  • Jij houdt je bezig met uiteenlopende operationele zaken zoals het beheren van de mailbox tot telefoontjes beantwoorden, het bewaken van de bankboekingen en zelfs huisbezoeken om ontruimingen te voorkomen; 
  • Je bent een teamplayer in hart en nieren. Je zoekt dagelijks contact met collega’s van afdeling Verhuur, Sociaal beheer en Financiën voor een efficiënte samenwerking; 
  • Je hebt geregeld contact met externe partners, zoals deurwaarders en hulpverleningsinstanties; 
  • Je denkt actief mee over de ontwikkeling van het incassobeleid en de verbetering van processen, met oog voor maatschappelijke ontwikkelingen; 
  • Je bent altijd op de hoogte van de laatste trends, (markt)ontwikkelingen en wet- en regelgeving.

 

Wie ben jij?

Wij zijn op zoek naar een communicatief sterk, sociaal en positief persoon, die altijd het vertrouwen heeft in een goede afloop. Jij staat sterk in je schoenen en je bent een fijne gesprekspartner voor de huurders en in- & externe stakeholders. Jij denkt vooral in kansen en mogelijkheden en kijkt altijd naar wat er wél kan. Als consulent weet jij je goed in de huurder te verplaatsen en ze op een representatieve manier te woord te staan. Wat voor jou een kleinigheidje lijkt, kan voor de huurder een grote uitdaging zijn. Jij begrijpt dat als geen ander. Jij bent een betrokken en empathische professional die niet alleen luistert, maar écht hoort.   

Voor deze functie heb jij minimaal mbo werk- en denkniveau. Je hebt al enige jaren werkervaring in de woningcorporatiewereld of in een soortelijk klantgerichte functie. Herken jij jezelf in deze omschrijving? Dan hebben wij een mooi aanbod voor jou.

 

Wat bieden wij jou?

  • Bij 36 uur een bruto maandsalaris tussen de €3.748 – €4.727 (Schaal H CAO Woondiensten)
  • Een uitdagende functie waarin jij een belangrijke rol speelt in het beheer van onze huurportefeuille;
  • Mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en groei;
  • Goede pensioenregeling;
  • Veel aandacht voor leren en ontwikkelen met een individueel loopbaan ontwikkelbudget;
  • Aandacht voor jouw vitaliteit;
  • Goede reiskostenvergoeding;
  • Een actieve personeelsvereniging;
  • Een prettige werkomgeving met betrokken collega's.   

 

Over Woonpartners Midden-Holland

Woonpartners Midden-Holland is een middelgrote woningcorporatie met woningbezit in de gemeenten Alphen aan den Rijn, Gouda, Waddinxveen en Zuidplas. De organisatie is volop in ontwikkeling! We hebben in 2022 een nieuw ondernemingsplan vastgesteld. Transparantie, eigenaarschap en probleemoplossend vermogen vinden we belangrijk. Ons inrichtingsplan is afgerond, we werken nu vanuit drie afdelingen (wonen, vastgoed en bedrijfsvoering). In de komende periode ontwikkelen wij ons verder als moderne, lerende organisatie waarin we vanuit vertrouwen samenwerken voor onze klanten.

Klik hier voor een kort filmpje over het nieuwe ondernemingsplan van Woonpartners Midden-Holland.

 

Hoe kun je reageren?

Ben je enthousiast geworden? Dan nodigen wij je van harte uit om op deze vacature te reageren. Neem contact op met Roy Brugmans, bel naar  088-555 09 32 of mail naar vacature@woonpartners-mh.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.