Ga naar de inhoud

Er gaan soms e-mails en sms'jes rond dat je een account moet activeren, maar ook dat er 'inactiviteit is op uw account'. Naast het versturen van mails en sms'jes worden er ook mensen gebeld.

 

Heeft u een telefoontje, mail of sms gekregen van Woonpartners Midden-Holland, WoningNet of een ander bedrijf?

Klik niet direct op een link in de e-mail, maak géén geld over en beëindig het telefoongesprek als er persoonlijke informatie wordt gevraagd. Verwijder het bericht meteen. Deze berichten worden niet door ons of de betreffende organisatie verstuurd.

 

Zo herken je valse bericht

  • Controleer de naam van de afzender.
  • Controleer het logo. Op onze website zie je ons logo. Komt dat niet overeen? Dan is het géén mail van ons.
  • Hoe is de aanhef? Wordt uw naam daarin gebruikt? 
  • Controleer de informatie die in de mail of het sms'je staat. Als je goed leest dan zie je dat de informatie niet klopt.
  • Controleer naar welke website u wordt doorverwezen. Is dit de website van Woonpartners Midden-Holland of Postex (als het gaat om digitale post).
  • Bel met ons of het bedrijf. De medewerkers van Woonpartners Midden-Holland kunnen controleren of het bericht klopt en of u veilig op de link kunt klikken.

 

Heeft u toch op een verdachte link geklikt?

Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank als u een betaling heeft gedaan. Geef aan dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij om aangifte te doen bij de politie. Op de website van de Fraudehelpdesk lees je welke stappen je nog meer kunt ondernemen.